• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Аналіз діяльності закладу в міжатестаційний період

Основною формою державного контролю за діяльністю загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів і форм власності є державна атестація закладу, яка проводиться не рідше одного разу на 10 років у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти. На сьогодні таким документом є наказ Міністерства освіти і науки України від 30 січня 2015 року № 67 «Порядок державної атестації дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів».

Потаський навчально-виховний комплекс «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІ ступенів» Тальнівської районної ради Черкаської області попередню атестацію пройшов у 2006 році. Чергова атестація закладу буде проведена у листопаді 2016 року.

Шкільна мережа (кількість учнів на початок навчального року)

Навчальний рік Шкільні показники Районні показники
Кількість дітей у школі Кількість дітей, виражена у відсотках у порівнянні з попереднім роком Зміна кількості дітей у відсотках у порівнянні з попереднім роком Кількість дітей у районі Кількість дітей, виражена у відсотках у порівнянні з попереднім роком Зміна кількості дітей у відсотках у порівнянні з попереднім роком
2005-2006 81 100 % 5143 100%
2006-2007 76 93,83% 6,17% 4856 94,38% 5,61%
2007-2008 68 89,47% 4,36% 4616 95,06% 4,94%
2008-2009 66 97,06% +7,59% 4302 93,19% 6,8%
2009-2010 56 84,85% 12,21% 4091 95,09% 4,9%
2010-2011 52 92,86% +8,01% 3759 91,88% 8,11%
2011-2012 46 88,46% 4,40% 3556 94,59% 5,4%
2012-2013 40 86,96% 0,5% 3396 95,5% 4,49%
2013-2014 37 92,50% +5,54% 3297 97,08% 2,92%
2014-2015 39 105,41% +12,91% 3260 98,88% 1,12%
2015-2016 47 120,51% +15,10% 3264 100,12% +0,12%

Зменшення загальної кількості учнів за 10 років

Навчальний рік Шкільні показники Районні показники
Кількість дітей, ви­ражена у відсотках у порівнянні з поперед­нім роком Зміна кіль­кості дітей у відсотках у порів­нянні з по­переднім роком Кількість дітей, виражена у від­сотках у порів­нянні з поперед­нім роком Зміна кіль­кості дітей у відсотках у порів­нянні з по­переднім роком
2005-2016 58,02 % 41,98% 63,44% 36,55%

Проведені аналізи підтверджують загальну тенденцію - зменшення кількості дітей у навчальному закладі. Це змушує проводити більш цілеспрямовану роботу щодо залучення дітей до різновікової групи і до 1 класу, створювати умови для навчання та організації позакласної роботи. З іншої сторони – зменшується і кількісний склад педагогів, зростає вимогливість до їхньої професійної підготовки.

Визначення основних блоків питань, на вирішення яких спрямовані управлінські рішення

Врахувавши результати попередньої атестації, тенденції щодо контингенту учнів, у 2006 – 2016 роках ми визначили п’ять блоків питань, над вирішенням яких були зосередженні всі управлінські рішення (у більшість з них вносились корективи, доповнення):

І. Матеріально – технічна база:

- ремонт котельні та системи опалення, заміна котла;

- ремонт теплотраси та водогону;

- створення кабінетів з основних дисциплін;

- обладнання нової учительської;

- створення кімнати психолого-педагогічного розвантаження;

- створення методичного кабінету;

- будівництво кабінету інформатики та обладнання технічними засобами;

- будівництво другого внутрішнього туалету (для дошкільного підрозділу);

- будівництво 2 каналізаційних колодязів та ремонт каналізації;

- заміна дерев’яних віконних блоків на пластикові;

- капітальний ремонт сходів перед входом в НВК;

- підключення Інтернету;

- встановлення дитячого ігрового майданчика.

Протягом 10 років вдалося розв’язати такі ключові питання щодо зміцнення матеріально-технічної бази:

2005-2006 н.р. Обладнано спальну кімнату для дошкільного підрозділу, кімнату для занять РГ, ігрову кімнату та внутрішній туалет для дошкільного підрозділу. Встановлено 9 пластикових віконних блоків в навчальних кабінетах
2006-2007 н.р. Збудовано дитячий майданчик, встановлено гойдалки, гірки, лавки. Замінено розширювальний бак на горищі НВК. Відновлено Алею Пам’яті, насаджено 120 кущів троянд.
2007-2008 н.р. Створено кімнату відпочинку та психологічного розвантаження для працівників НВК. Зроблено капітальний ремонт теплотраси, водогону та напірної башти; Поклеєно шпалери в кімнатах і коридорах НВК.
2008-2009 н.р. Проведено ремонт в усіх класах; замінено фрагменти підлоги у кабінеті біології та майстерні; посаджено біля 200 кущів, дерев (жива огорожа навколо клумб); Розібрано аварійне приміщення старої школи, на її місці розбито клумбу, посаджено 100 кущів троянд;
2009-2010 н.р. Відремонтовано теплотрасу і водогін, замінено 30 м труби; постелено лінолеум у 2 класах; замінено 7 дверей; зроблено стелю у 5 класах; поклеєно шпалери у трьох класах.
2010-2011 н.р Впорядковано шкільну садибу, встановлено лавки, годівниці для птахів, посаджено яблуневий сад (60 дерев); зроблено ремонт в шкільному краєзнавчому музеї, косметичний ремонт всіх класних кімнат; Придбано і встановлено новий холодильник, відремонтовано морозильну камеру.
2011-2012 н.р. Встановлено Базову станцію Pantelecom, підключено до мережі Інтернет кабінет інформатики, методичний кабінет, бібліотеку, кабінет директора; створено кімнату для завгоспа, зроблено ремонт в кімнаті для техперсоналу, проведено ремонти у кабінетах директора та завуча.
2012-2013 н.р. Встановлено 6 лавок на території НВК; Встановлено новий твердопаливний котел котельні НВК. проведено капітальний ремонт приміщення котельні, збудовано 2 каналізаційних колодязі; встановлено 6 пластикових віконних блоків в спортивному залі НВК, замінено шпалери в дошкільному підрозділі
2013-2014 н.р. Встановлено 6 пластикових вікон у приміщенні: 3 – у 1 класі, 1- методичний кабінет, 2 – комп’ютерний клас. Побудовано нові сходи при вході в приміщення НВК, встановлено металеві перила, облицьовано плиткою сходи та ганок. відремонтовано каналізацію в їдальні.
2014-2015 н.р. Відремонтовано 2 внутрішніх туалети, зроблено капітальний ремонт в надвірних туалетах; Добудована класна кімната для початкової школи, оформлено кабінет 2 класу; проведено ремонт в їдальні, закуплено карнизи, тюль, скатерки; Встановлено окремий ігровий майданчик для дошкільного підрозділу. Замінено шпалери у 5 кабінетах.

Висновок: зміцнення матеріально-технічної бази дало можливість створити належні умови для навчання, організації позакласної роботи, дозвілля, занять спортом, проведення екологічної, дослідницької, науково-технічної роботи, активізувати співпрацю з позашкільними закладами. Вжиті заходи сприяли формуванню навчального закладу нового типу, який базується на розкритті та розвитку інтересів дітей, досягненні ними високих результатів.

ІІ. Переобладнання (упорядкування) всієї території, використання створених об'єктів для навчання, виховання, дозвілля.

- насадження квітів, кущів, дерев, створення зелених зон;

- створення класу на природі;

- створення екологічної стежки;

- обладнання клумб, догляд за квітами;

- робота на навчально-дослідних ділянках;

- робота шкільної теплиці, вирощування розсади квітів та овочів.

Під час проведення цієї роботи використано ідеї О.А. Захаренка (як і в багатьох інших питаннях).

ІІІ. Покращення навчально-виховного процесу:

- організація індивідуального навчання;

- робота кабінету інформатики, комбінованої майстерні;

- вільний доступ учасників навчально-виховного процесу до мережі Інтернет;

- розширення мережі факультативних занять;

- впровадження ІКТ.

НВК є базовим з організації роботи навчально-виховного комплексу та викладання трудового навчання. Означені питання неодноразово розглядались на районних семінарах, висвітлювались в засобах масової інформації.

ІV. Робота над створенням іміджу школи як елемент управління:

- систематичний звіт про роботу навчального закладу;

- висвітлення роботи НВК в засобах масової інформації;

- створення шкільного сайту, який би став ефективним засобом зв’язку з батьками та джерелом інформації про роботу школи;

- виготовлення буклетів про успіхи НВК, учнів;

- робота шкільного історико-краєзнавчого музею, створення історії школи (навчальний заклад відкрито у 1972 році).

Робота шкільного сайту спрямована на підтримку високої репутації закладу, формування його традицій, створення привабливого образу педагога та учня. Це і є робота над іміджем. Отже, він є джерелом інформації, впливу на свідомість всієї родини.

V. Робота з кадрами:

- здобуття вищої освіти всіма педагогами школи (9 педагогів мають вищу освіту);

Аналіз педагогічних кадрів (2006 – 2015 рр.)

Рік Всього вчителів Мають вищу освіту Базова, спеціальна Присвоєні категорії
вища перша друга спеціаліст
2006 14 13 1 2 8 3 -
2007 14 13 1 2 8 3 -
2008 14 13 1 2 8 3 -
2009 14 13 1 2 8 3 -
2010 15 12 3 2 5 3 2
2011 13 10 3 2 2 2 4
2012 14 11 3 2 5 - 4
2013 12 10 2 2 4 - 4
2014 12 10 2 2 4 - 4
2015 12 9 3 2 4 - 3

Робота школи в міжатестаційний період

Плинність кадрів педпрацівників (2006 – 2015 рр.)

Рік Прийнято на роботу Звільнено У тому числі
вихід на пенсію По переводу
2006 Ходикіна С.А. Приліпко І.А. Сипченко І.Ю. Горан А.М.
2007 Кабаченко О.С. Ходикіна С.А. Приліпко І.А.
2008
2009 Нишпора Я.П Михайлова Г.Д.
2010 Мальченко Г.П. Смолієвська Г.Г. Лещенко М.І. Климанський О.Р. Лисенко Ю.В. Караюз Т.М. Барабан Г.В. Притула Л.П. Михайлова Г.Д. + + + Перейшов на інше місце роботи
2011 Кучеренко Ю.М. Осипенко В.А. Кравченко С.П. Лещенко М.І. Перейшов на інше місце роботи
2012 Мантула В.В. Лисенко Ю.В.
2013 Мачуська О.В. Осипенко В.А.
2014 Онісковець В.І. Скарбовійчук А.С. Хоменко О.О. Біленька А.Р. Гладун Г.Т. Климанський О.Р Таченко С.О. Міхеєва Н.С + + + +
2015 Фадєєва Н.В. Біленька А.Р.
Всього: 18 18 6 1

Висновок: простежується тенденція щодо зменшення кількості кадрів у НВК. Переважна кількість учителів закінчує трудову діяльність через вихід на пенсію за вислугою років або у зв’язку з переходом на інше місце роботи за фахом (5). На даний час у школі працює лише 1 пенсіонер.

Позитивні тенденції в діяльності закладу як результат зміни управлінських функцій

Усі визначені завдання управління, у тій чи іншій мірі, виконані або вживаються заходи щодо їх реалізації.

Учні і педагогічний колектив Потаського НВК – активні учасники різноманітних конкурсів:

«Учитель року 2013» - Олійник С.Д.

- 2007р. – Призове місце у змаганнях «Талісман»

- 2008р. – ІІІ місце в районному конкурсі «Ветеран живе поруч»

- 2009р. – грамота за участь в реалізації учнівських проектів обласної Ліги старшокласників

- 2011р. – ІІ місце в обласному етапі Всеукраїнської експедиції «Моя Батьківщина – Україна»

- 2011р. – ІІ місце в конкурсі «Наша каша сама себе хвалить»

- 2015р. – Подяка ГО «Тальнівська районна спілка ветеранів та учасників АТО».

У 2014 році у конкурсі «Пісні мого серця» учениця Потаського НВК

Мезенцова А. зайняла ІІІ місце.

Виконати такий обсяг роботи за 10 років ми б не змогли, якби не дотримувались таких управлінський функцій: планування, керівництво, контроль, прийняття рішень, підбір персоналу, вирішення фінансових питань (у тому числі залучення спонсорських коштів), об’єднання людей, мотивація, оцінювання, комунікація, ведення переговорів тощо. Така велика кількість управлінських функцій свідчать про складність і специфіку процесу управління.

6. Напрямки, які визначають ефективність управління

У НВК визначено напрямки, які визначають ефективність управління закладом. До них належать:

- відпрацювання робочого часу;

- організація контролю за навчальним процесом;

- ефективність організаційно-педагогічної роботи;

- рівень адміністративного управління методичною роботою;

- вивчення стану викладання базових дисциплін.

Усі вони детально аналізуються, для цього обираються різні форми роботи. Проблеми управління методичною роботою, яка проводилась протягом останніх 5 років, глибоко проаналізовані на засіданнях педагогічних рад.

7. Участь у конкурсі «Школа року»

Проведена колективом, батьками, шефами робота належним чином була оцінена. НВК займає провідні позиції серед навчальних закладів району.

Районним відділом освіти розроблено положення про конкурс «Школа року», щороку він доповнюється новими умовами. Підсумки змагання підводяться на урочистостях до Дня педагогічного працівника.

Результати роботи навчального закладу в міжатестаційний період такі:

2006р. – ІІ місце

2007р. – І місце

2008р. – І місце

2011р. – ІІІ місце

2012р. – ІІІ місце

2015р. – ІІІ місце

Можна побачити, що системна робота , яка проводилася з 2006 р., почала давати результати.

Висновок

Отже, управління як цілеспрямований процес забезпечує в навчальному закладі як скоординовану діяльність всього колективу, так і його підрозділів. Крім того, існує зворотний зв'язок: цілеспрямована діяльність кожного члена колективу має забезпечувати розвиток і необхідний рух усього колективу. Серед найважливіших змін, що проводилися навчальному закладі, - розширення кола вповноважень, які керівник надає своїм працівникам. Це є одним із елементів демократизації навчального закладу. Багаторічний досвід показує, що і сам навчальний заклад повинен мати більше прав:

1) бути фінансово незалежним, що дасть можливість самому колективу вирішувати ключові питання навчання та виховання, ефективніше використовувати виділені кошти;

2) мати право самостійно комплектувати педагогічні кадри.

Від цього також буде залежати ефективність управління, спонукання керівником себе й інших на досягнення особистих цілей і цілей навчального закладу.

Проведений аналіз показав як безумовні успіхи, так і недоліки в роботі, над реалізацією яких буде зосереджена діяльність кожного члена колективу.

Кiлькiсть переглядiв: 488

Коментарi