• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Заходи по протидії булінгу

9 січня 2019 року набув чинності Закон України від 18.12.2019 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».

Що таке булінг?

БУЛІНГ – ЦЕ НАСИЛЬСТВО:

ФІЗИЧНЕ - штовхання, підніжки, зачіпання, бійки, стусани, ляпаси, нанесення тілесних ушкоджень.

ЕКОНОМІЧНЕ - крадіжки, пошкодження чи знищення одягу та інших особистих речей, вимагання грошей.

СЕКСУАЛЬНЕ - принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська та облази сексуального характеру, зйомки у переодягальнях, поширення образливих чуток, сексуальні погрози, жарти

ПСИХОЛОГІЧНЕ - принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, міміка обличчя, поширення образливих чуток, ізоляція, ігнорування, погрози, жарти, маніпуляції, шантаж

ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ ЗАСОБІВ МЕДІАКОМУНІКАЦІЙ (КІБЕРБУЛІНГ) - публікація фото та відео принизливого змісту, створення несправжніх профілів, залякування та шантаж через sms-повідомлення, виключення із кібер-груп та блокування в соціальних мережах, "троллінг"

ОЗНАКИ БУЛІНГУ:

Повторюваність

Наявність сторін – кривдник, потерпілий, спостерігачі

Фізична або психічна шкода

Вчиняється у закладах освіти щодо дітей або учителів

ЩО РОБИТИ?

Якщо ти або твої знайомі постраждали від булінгу – звернися із заявою про випадки булінгу (цькування) до керівника закладу освіти.

Якщо тобі необхідна психологічна допомога – звернися на Національну дитячу «гарячу лінію» 116 111

Якщо тобі необхідна правова допомога (юридична консультація, складання заяви, інших документів) – звернися до єдиного контактцентру безоплатної правової допомоги

0 800 213 103

Якщо учителі та адміністрація не вирішили проблему – звертайся із заявою до поліції.

План

заходів щодо профілактики булінгу в Потаському НВК

на 2020 – 2021 навчальний рік

№ п/п Назва заходу Цільова аудиторія Термін виконання Відповідальний
Діагностичний етап
1 Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах Вересень Громадський інспектор
2 Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: – спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; – соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; – визначення рівня тривоги та депресії учнів. Усі категорії учасників освітнього процесу Упродовж року Класні керівники, громадський інспектор
Інформаційно-профілактичні заходи
1 Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції Батьки здобувачів освіти Вересень Директор НВК
2 Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі » Класні керівники Жовтень Директор НВК
3 Розробка пам’ятки «Маркери булінгу» Педагогіч- ний колектив Жовтень Директор НВК
4 Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» 1 – 9 кл Упродовж року Громадський інспектор
5 Контроль стану попередження випадків булінгу Нарада при директору Квітень Директор НВК
6 Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» Педагогіч-ний колектив Березень Громадський інспектор
7 Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню Педагогіч-ний колектив Упродовж року Громадський інспектор
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти
1 Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків 1-4 класи Упродовж року Класоводи
2 Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять 1-9 кл Упродовж року Класні керівники
3 Робота відеозалу . Перегляд кінострічок відповідної спрямованості 5 – 9 кл Упродовж року Учитель інформатики
4 Засідання дискусійного клубу старшокласників «Як довіряти й бути вдячним» 8-9 класи Січень Громадський інспектор
5 Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творі, на уроках історії 1-9 кл Упродовж року Класоводи, учителі літератури, історії
6 Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу» 1-9 кл 10-14 грудня Класні керівники та класоводи, учителі правознавства громадський інспектор
7 Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Тиждень дитячих мрій та добрих справ» 1-9 класи 17-21 грудня Класні керівники та класоводи, учителі-предметники
8 Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Сильні духом» 1-9 кл 21-25 січня Директор НВК
9 Проект «Зупиніться! Моя історія про булінг і кібергбулінг» 5-9 кл Лютий- квітень Громадський інспектор
10 Гуртки антибулінгового спрямування 5 – 9 кл Упродовж року Громадський інспектор
Психологічний супровід
1 Діагностика стану психологічного клімату класу 1-9 кл Упродовж року Громадський інспектор
2 Спостереження під час навчального процесу, в позаурочний час 1-9 кл Упродовж року Громадський інспектор
3 Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу 1-9 кл Упродовж року Громадський інспектор
4 Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу 1-9 кл Упродовж року Громадський інспектор
Робота з батьками
1 Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» 1-9 кл Упродовж року Класні керівники
2 Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини 1-9 кл Упродовж року Громадський інспектор
3 Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті» За запитом Січень – Лютий Громадський інспектор
4 Інформаційна робота через інтернет-сторінки Упродовж року Директор НВК

Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності)

заяв про випадки булінгу (цькування)

Учасники освітнього процесу подають заяву директору НВК про випадки булінгу по відношенню до дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

Директор НВК розглядає заяву в день її подання та видає наказ про проведення розслідування.

Директор НВК для прийняття рішення за результатами розслідування створює наказом Комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) та скликає її засідання. До складу Комісії входять директор, педагогічні працівники, батьки постраждалого та булера для прийняття рішення за результатами розслідування та виконання відповідних заходів реагування.

Проводиться повне та неупереджене розслідування щодо випадків булінгу (цькування) з залученням осіб від яких отримали інформацію.

Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

Потерпілий чи його законний представник також можуть звернутися відразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Служб у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).

АДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

Булінг* -штраф від 850 до 1700 грн. - громадські роботи від 20 до 40 годин Неповідомлення керівником закладу освіти органам Національної поліції про випадки буліну - штраф від 850 до 1700 грн. -виправні роботи до 1 місяця звідрахуванням до 20% заробітку
Булінг, вчинений повторно упродовж року або групою осіб -штраф від 1700 до 3400 грн. - громадські роботи від 40 до 60 годин * застосовується до дітей від 16 років та батьків, чиї діти вчинили булінг у віці від 14 до 16 років
Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)
1. У день подання заяви видається наказ по закладу освіти про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб. 2. Створюється комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) (далі – Комісія) зі складу педагогічних працівників (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьків постраждалого та булера, керівника закладу освіти та скликається засідання. 3. Комісія протягом 10 днів проводить розслідування та приймає відповідне рішення: · якщо Комісія визнає, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять системний характер, про це повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальна превенція) та Служба у справах дітей; · якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згоден з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою. 4. Рішення Комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів Комісії. 5. Кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), за наявності — спостерігачі зобов’язані виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.
Кiлькiсть переглядiв: 70

Коментарi